Ana içeriğe atla

İzmir'de Halk Oyunları ve Dernekleri V

Daha önceki yazılarımda İzmir Turizm, Ege Folklor Eğitim Merkezi, Sümhoter derneklerini bildiğim, gördüğüm ve öğrenebildiğim kadarı ile sizlere aktarabilmeye çalıştım. Şu bir gerçek ki; İzmir'in, ülkenin folkloruna ve özelinde Türk Halk Oyunlarına katkısı ve etkisi oldukça büyük. Ne varki bu büyüklüğün bir arşivi, bir kaydı yok internet üzerinde. Yazılı olarakta böyle bir evrakın olduğunu düşünmüyorum.


Ben bir nevi katkıda bulunuyorum bu yazılarımla İzmir Halk Oyunları camiasına. Zaten yıllarca hizmet ederek bir çivi çakmaya çalışmıştım İzmir çukurunun duvarlarına.


Bugün size kıyının karşısından bir derneği tanıtmak istiyorum. Kathod...


Karşıyaka Turizm ve Halk Oyunları Spor Kulübü Derneği yani bilindik ismiyle Kathod, 1972 yılında kurulmuş ilk derneklerden birisidir.

Tamamı Karşıyakalı olan 10 kişi tarafından kurulan derneğin kurucuları arasında, Doktor, Öğretmen, Ev Hanımı ve Öğrenci olmak üzere her zümreyi temsil eden isimler bulunmaktaydı. İzmir'de kurulmuş olan İzmir Turizm Derneği'nden sonra Karşıyaka'da aynı isim ile kurulmuş olan dernek günümüze kadar faaliyetlerini sürdürebilen bir kurum olarak göze çarpmaktadır.

Halk Oyunlarının yanı sıra Dağcılık Kolu ile de çok sayıda faaliyet gösteren dernek günümüzde Türk Halk Müziği Korosu çalışmalarını da faaliyet alanlarına ekleyerek, geniş kitlelere ulaşmaktadır.

Geçen 38 sene içerisinde Yurt içi ve Yurt dışında çok sayıda organizasyona katılan dernek, katıldığı yarışmalarda çok sayıda derece elde ederek ülkemizi başarıyla temsil etmiştir. Özellikle 2000'li yıllardan itibaren bocalama dönemine giren Halk Oyunları camiasının olumsuzluklarından etkilenmemiş, aynı dönemde girdiği bir çok yarışmadan çok sayıda birincilik alarak ayrılmıştır.

Günümüzde başkanlığını Ertan Uzair'in yaptığı dernek, faaliyetlerine Türk Halk Oyunları, Türk Halk Müziği Korosu, Dağcılık dallarında devam etmektedir.

Kathod'un 2006 yılında Türkiye İkincisi olduğu Zeybek Ekibi


İlgilenenler için derneğin adresi Karşıyaka Belediyesi Bülent Ecevit Kültür Merkezi 6712/4 SK. NO:1/6 Cumhuriyet Mh. K.yaka

Yorumlar

  1. 1976 _77_78_79katkod ta oynuyordum arkadaşlarımı arıyorum

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sadık Bey Semtinin İsmi Nereden Gelmektedir?

Konak'tan Güzelyalı'ya giderken Vali Konağı ile Köprü durakları arasında yer alan durağın adı Sadık Bey durağıdır. Susuzdede Tepesi'nin kuzey doğusunda Türk Koleji ve Hakimiyet-i Milliye İlkokulu'nun tam arasında kalan bölgededir.  Civarda Sadık Bey'e ait bir heykel bir meydan veya bir sembol yoktur.  Peki kimdir Sadık Bey ve neden bir muhite adını vermiştir? Buyrun beraber okuyalım...

Bir Zamanlar İzmir | Palet Restaurant

Palet Restaurant, 2000'li yıllara girmeden mecburen hayatına son vermiş İzmir'e renk katan bir işletmeydi. Kordon'da Alsancak İskelesi'ni geçtikten sonra limana yakın bir yerlerde denizin üzerine kurulmuş enterasan mimarisi ile sembolleşmiş bir eğlence merkeziydi...

İzmir’in Tarihine Bir Adım Daha Yakın

Fisun Yalçınkaya, İzmir Agorasını Kazı Başkanı ile birlikte gezip Milliyet Gazetesi'nde yayınladı. Bugünkü gazetelerde yer alan haberi sizlerle paylaşıyoruz. Belki bu vesile ile her gün önünden geçtiğiniz antik kenti bir kez gezmek istersiniz. Buyrun haberi olduğu gibi alıntılıyoruz... Gladyatörlerden, gemilere Roma günlük hayatına ışık tutan graffitileri, hamamı, kent alanıyla geniş ve zengin bir antik kent olan ve Total Oil Türkiye’nin desteklediği Smyrna’yı Kazı Başkanı DEÜ arkeoloji Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Akın Ersoy’la birlikte gezdik ve çalışmalardaki yenilikleri dinledik...